بحث آزاد به زبان انگلیسی (Free Discussion)

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۹ کد : ۱۰ اخبار آموزشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۳۳

فراگیران سطوح متوسط و پیشرفته دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی نیاز به فرصت‌های بیشتری برای تمرین مکالمه و استفاده عملی از مهارت‌های زبانی خود دارند. اغلب زبان‌آموزان از این موضوع شکایت دارند که در کلاس‌های زبان عمومی به اندازه‌ای که باید نمی‌توانند صحبت کنند و دلیل آن اختصاص دادن زمان بیشتری از زمان کلاس به آموزش است و اگر هم زمانی برای صحبت باشد، به علت تعداد زیاد افراد در کلاس، زمان کمی برای صحبت هر فراگیر باقی می‌ماند. از این رو کلاس‌های بحث آزاد یا Free Discussion پایه‌گذاری شدند تا فراگیران این دوره آموزشی به صورت جداگانه بتوانند در کلاس شرکت کرده و زمان بیشتری را به صورت موضوعی محور صحبت کنند.

آنها با شرکت در دوره آموزشی بحث آزاد به زبان انگلیسی می‌توانند به درون‌سازی ساختارها، واژگان و اصطلاحات پیش‌آموخته زبانی و غیرفعال ذهنی خود پرداخته و خود را در مهارت گفتاری و شنیداری توانمندتر سازند و از سوی دیگر برخی از فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی به دلیل عدم ارتباط با زبان انگلیسی به ویژه عدم استفاده از مهارت گفتاری به مرور آموخته‌های خود را فراموش می‌کنند. دوره مکالمه و بحث آزاد زبان انگلیسی برای زبان‌آموزانی طراحی گردیده که قصد دارند تا با تمرین بیشتر و مداوم و فارغ از مهارت‌های دیگر زبانی، به روانی کلام، تصحیح اشتباهات و فعال شدن بیشتر دانش زبانی خویش بپردازند.

دوره‌های آموزشی بحث آزاد به زبان انگلیسی می‌تواند به تثبیت و تقویت مهارت گفتاری این دسته از افراد نیز کمک کند.

هدف:

هدف این دوره تمرین و تقویت مهارت گفتاری فراگیران است.

در این دوره فراگیران با توجه به موضوعات مطرح شده در کلاس و موضوعاتی که از قبل آماده شده توسط استاد به بحث و تبادل نظر به زبان انگلیسی تحت نظارت استاد درکلاس می‌پردازند.

همچنین اهداف زیر در این دوره آموزش در طی یک ترم ۴۰ ساعته دنبال می‌شود.

ایجاد موقعیت‌های طبیعی و روزمره به منظور بحث و تبادل نظر

آموزش تمرکز بر موضوع به جای تمرکز بر جزئیات زبان

ایجاد فضایی مناسب برای زبان آموزان با توانش‌های زبانی متفاوت به منظور تعامل بیشتر در زبان انگلیسی با یکدیگر

ایجاد فضایی که زبان‌آموزان به راحتی و بدون دغدغه اشتباهات گرامری، به اظهار نظر بپردازند

بکار گیری اصطلاحات به روز و متداول در زبان انگلیسی در بحث‌ها و موضوعات کلاسی

آشنایی با اصطلاحات ( IDIOMS ) و ضرب‌المثل‌های ( pROVERBS )گوناگون

ارتقائ سطح واژگان و روان صحبت کردن فراگیران

شرایط پذیرش:

این دوره آموزشی برای بزرگسالان در سطوح متوسط و پیشرفته ارائه می‌گردد و تنها شرط ورود به آن برخورداری از سطح زبانی مورد نیاز که سطح Upper-intermediate برای این دوره می‌باشد.

ساختار آموزشی:

دوره بحث آزاد زبان انگلیسی شامل یک ترم ۴۰ ساعت است و بر اساس محورهای مشخص شده در قسمت سرفصل‌های آموزشی به وضوح توضیح داده شده است.

لازم به ذکر است که در صورت نیاز و استقبال فراگیران تعداد ترم‌های دوره قابل افزایش می‌باشد.

سرفصل‌ها:

  1. آشنا شدن با فراگیران، ایجاد فضای دوستانه، معرفی و تصویب موضوعات جالب و بحث‌برانگیز برای جلسات در طول ترم
  2. آماده‌سازی فراگیران برای بحث‌های کلاسی و برنامه‌ریزی برای آموزش و تقویت مهارت‌هایی از قبیل ارائه دیدگاه فردی، اثبات دیدگاه فردی، دریافت فرصت برای صحبت در جمع، گوش کردن به دیگران، موافقت یا مخالفت با دیگران، خلاصه‌سازی موضوع مورد نظر و غیره.

۳- معرفی اجمالی صنعت فیلم، معرفی تکنیک‌های لازم برای تماشا و نقد فیلم و اظهار نظر در مورد آن و معرفی و تصویب چند فیلم مناسب که فراگیران آنها را خارج از کلاس تماشا کرده و خود را برای بحث‌های کلاسی مربوطه آماده می‌کنند (لازم است در انتخاب فیلم‌ها موازین دینی و ملی مورد توجه قرار گیرد و در صورت نیاز اصلاحات لازم در مورد آنها صورت گیرد.)

۴- معرفی اجمالی ادبیات داستانی، معرفی تکنیک‌های لازم برای مطالعه و نقد داستان و اظهار نظر در مورد آن و معرفی و تصویب چند رمان یا داستان کوتاه مناسب که فراگیران آنها را خارج از کلاس مطالعه کرده و خود را برای بحث‌های کلاسی مربوطه آماده می‌کنند.

۵- معرفی اجمالی تکنیک‌های لازم برای بهره‌برداری از منابع شنیداری و اظهار نظر در مورد آنها و معرفی و تصویب چند منبع شنیداری مناسب که فراگیران مطالب آنها را خارج از کلاس گوش کرده و خود را برای بحث‌های کلاسی مربوطه آماده می‌کنند.

۶- ارائه و استفاده از تصاویر مناسب برای بحث و صحبت در خصوص برخی کاربردهای زبان مانند مقایسه، مقابله و غیره

۷- بحث و بررسی اشتباهات تلفظی، ساختاری و واژگانی فراگیران و ارائه راه‌کارهای لازم.

‌‌‌‌‌‌‌


( ۱ )

نظر شما :