تکنسین داروخانه (مقدماتی) - زمستان ۱۴۰۲

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۵ کد : ۷ اخبار آموزشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۱۵
تکنسین داروخانه (مقدماتی) - زمستان ۱۴۰۲

مدت دوره: ساعت

ظرفیت: ۲ نفر

شهریه دوره: ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

 

دوره آموزش تکنسین داروخانه:
برای موفق شدن و دست یابی به یک تکنسین نیازمند دوره آموزش تکنسین داروخانه و دریافت گواهینامه می‌باشید. با توجه به محیط داروخانه، وظیفه تکنسین داروخانه نیز متفاوت است. البته به نظر می‌رسد وظایف تکنسین داروخانه در تمام کشورها تعریف نشده است. تکنسین معمولاً نسخه‌ها را از مشتری دریافت می‌نماید و در مورد چگونگی درستی آن تجزیه و تحلیل می‌کند، و بعد شروع به جمع آوری داروها از نسخه می‌کند. داروها را از نظر کمیت اندازه گیری می‌نماید و روی آنها برچسب می‌زند. پیش از تحویل دارو به مشتری باید داروساز آنها را بررسی نماید. تکنسین همیشه توجه به این دارد که قفسه داروها همیشه پر باشد.
.وظایف تکنسین داروخانه یا نسخه پیچ:
- بسته بندی و برچسب نسخه‌ها
- گردآوری اطلاعات مورد نیاز بیماران یا متخصصین بهداشت برای نسخه پیچیدن
- اطلاعات مشتری اعم از بیمار را دریافت و وارد سیستم می‌نماید.
با گذراندن آموزش‌های زیاد و سعی و تلاش یک تکنسین داروخانه، می‌تواند خیلی زود پیشرفت نماید و با دیدن دوره‌های آموزشی بیشتر به یک داروساز تبدیل گردد. بعض از تکنسین‌ها می‌توانند، مهارت‌های بیشتری و تخصصی‌تری نسبت به محصولات استریل مواد افزونی، اتوماسیون داروخانه، و سیستم اطلاعات سلامت را بدست آورند.
مسئول داروخانه چه مزایایی را داراست؟
- کم شدن احتمالات خطاها در جمع آوری داروهای نسخه
- پایین آمدن احتمال شکایات
- افزایش مشتریان هر داروخانه و رضایت مندی مشتریان
دوره آموزش تکنسین داروخانه چه هدف‌هایی دارد:
- رضایت مندی مراجعین به داروخانه‌ها
- کم شدن خطاها
- توسعه پیدا کردن وضعیت پخش و مصرف دارو
- بالا رفتن سلامت جامعه
مکان نسخه پیچی باید با توجه به داروهای داخلی که تاریخ مشخصی دارند با اصول را رعایت نمود تا دور از آلودگی باشند و به بهترین نحو به دست بیمار برسد. تکنسین داروخانه هر محصولی از هر شرکتی را خریداری می‌نماید و به فروش می‌رساند و با توجه به راهنمای کاتالوگ از شرکت، مشاوره به افراد می‌دهد. دارا بودن مدرک تکنسین داروخانه یکی از امتیازات ویژه جهت افرادی که تمایلی به مهاجرت خارج از کشور دارند محسوب می‌شود بدین ترتیب که سفارت کانادا امتیاز ویژه ای برای مدرک تکنسین داروخانه در نظر گرفته است. سفارت‌های اروپا نیز این مدرک معتبر را جز امتیازات مهاجرت به شمار می‌آورند.

شغل تکنسین داروخانه برای تمامی علاقمندان این فرصت را فراهم می‌سازد تا به عنوان یک کار تمام وقت یا نیمه وقت برای خود باشید. کسانی که به صورت تجربی اطلاعاتی داشته‌اند و با به صورت تخصصی تجربه علمی و عملی دارند فرصتی را برای خود ایجاد می‌نمایند تا به عنوان دستیار داروخانه کار نمایند. امروز با توجه به اینکه بیماری‌ها از قبل بیشتر شده است افراد جامعه نیازمند داروخانه، داروساز و تکنسین داروخانه بیشتری هستند. با آموزش‌های زیادی که یک فرد علاقمند می بیند می‌تواند به سرعت در زمینه کمک دستیار داروخانه پیشرفت نماید و با داشتن دانش‌های بیشتر به یک داروساز تبدیل گردد. بعضی از تکنسین‌ها حتی می‌توانند مهارت زیاد خود را در اتوماسیون داروخانه و سیستم‌های اطلاعات سلامت کسب نمایند. نظارت گران یا مسئولان فنی داروخانه باید همیشه در داروخانه حضور داشته باشند و کنترل بر کار نسخه پیچ‌ها داشته باشند. در این صورت است که حضور همیشه مسئول داروخانه بر ارایه درست یا صحیح دارو به بیماران و کاهش خطاهای دارویی بسیار پر اثر گذار است. تجربه نشان داده شده است که میزان خطا در نسخه پیچ‌ها در ارایه دارو بسیار بالا بوده است.

سرفصل های آموزشی دوره تکنسین داروخانه (مقدماتی)

نسخه خوانی
اشکال دارویی و اصول مصرف داروخانه
آشنایی با داروهای عمومی
مهارت های ارتباط و تعامل بین فردی
نسخه خوانی
قیمت زنی نسخه
نرم افزار داروخانه
چیدمان دارو در قفسه به روش علمی

 

جهت ثبت نام با شماره تماس ۳۳۳۳۷۰۰۰ - ۰۲۳ یا ۳۳۳۶۰۹۸۱-۰۲۳ و یا از طریق ایتا ۰۹۱۹۸۵۵۰۰۱۵ تماس حاصل فرمائید.


( ۶ )

نظر شما :